Algemene voorwaarden Modern MindsetKvK: 92689094

Versie: 25 maart 2025
E-mail: support@modernmindset.nl

Website: www.modernmindset.nl
Artikel 1 – Definities
  1. Modern Mindset: Modern Mindset, gevestigd te Amsterdam, KvK-nummer 92689094.
  2. Klant: degene met wie Modern Mindset een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Modern Mindset en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid 
  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Modern Mindset.
  2. Modern Mindset en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Modern Mindset en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
  4. Deze voorwaarden gelden ook voor toegang tot of gebruik van het platform in het kader van een proeflicentie, demo of gratis account.
Artikel 3 – Prijzen
  1. Modern Mindset hanteert prijzen in euro?s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. Modern Mindset mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 
  3. Modern Mindset en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  4. Modern Mindset mag tot 10% van de richtprijs afwijken. 
  5. Modern Mindset moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. 
  6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
  7. Modern Mindset zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
  8. Een consument mag de overeenkomst met Modern Mindset opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 4 – Betalingen en betalingstermijn
  1. Modern Mindset mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen. 
  2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 1 maand na levering hebben voldaan.
  3. De betalingstermijnen die Modern Mindset hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Modern Mindset aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen. 
  4. Modern Mindset mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 5 – Gevolgen te late betaling
  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Modern Mindset de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Modern Mindset. 
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Modern Mindset zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald. 
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Modern Mindset op de Klant onmiddellijk opeisbaar. 
  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Modern Mindset, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 6 – Opschortingsrecht
  1. De Klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
  2. Modern Mindset mag bij wanbetaling of vermoeden van misbruik zijn dienstverlening of toegang tot het platform opschorten.
Artikel 7 – Verrekening
  1. De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan Modern Mindset te verrekenen met een vordering op Modern Mindset. 
Artikel 8 – Verzekering
  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • zaken van Modern Mindset die bij de Klant aanwezig zijn
    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  2. De Klant geeft op eerste verzoek van Modern Mindset de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 9  – Intrekking opdracht
  1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.
  2. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.
Artikel 10  – Klachtplicht
  1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
  2. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Artikel 11 – Garantie
  1. Wanneer de Klant en Modern Mindset een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Modern Mindset enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 12 – Uitvoering van de overeenkomst 
  1. Modern Mindset voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. 
  2. Modern Mindset mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant. 
  4. De Klant moet ervoor zorgen dat Modern Mindset op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Zorgt de Klant er niet voor dat Modern Mindset tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 13 – Informatieverstrekking door de Klant
  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Modern Mindset.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 
  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Modern Mindset de betreffende bescheiden. 
  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Modern Mindset redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 14 – Duur overeenkomst dienst
  1. De overeenkomst tussen Modern Mindset en de Klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken. 
  2. Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant of Modern Mindset de overeenkomst opzegt met een opzegtermijn van 2 maanden. Is de Klant een consument dan geldt een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 15 – Opzeggen dienst voor bepaalde tijd
  1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor bepaalde tijd niet eerder dan na 1 jaar opzeggen. 
  2. Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan de Klant de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.
  3. Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan een consument de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
  4. Is de overeenkomst voor een dienst voor minder dan 1 jaar aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.
Artikel 16 – Vrijwaring
  1. De Klant vrijwaart Modern Mindset tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Modern Mindset geleverde producten en/of diensten. 
Artikel 17 – Klachten
  1. De Klant moet een door Modern Mindset geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Modern Mindset daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming. 
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Modern Mindset hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Modern Mindset hierop gepast kan reageren. 
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Modern Mindset.
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Modern Mindset andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 18 – Ingebrekestelling
  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Modern Mindset.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Modern Mindset ook daadwerkelijk op tijd bereikt. 
Artikel 19 – Aansprakelijkheid Klant
  1. Wanneer Modern Mindset een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 
Artikel 20 – Aansprakelijkheid Modern Mindset
  1. Modern Mindset is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer Modern Mindset aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. Modern Mindset is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer Modern Mindset aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto?s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 
  6. Modern Mindset streeft naar optimale beschikbaarheid van het platform, maar garandeert geen ononderbroken of foutloze toegang.
Tijdelijke storingen, gepland onderhoud of externe technische problemen vormen geen grond voor schadevergoeding.
Artikel 20a ? Gebruik van digitale content

Alle intellectuele eigendomsrechten op digitale leerinhoud, video?s, visuals, scripts, documenten en software binnen het LMS berusten bij Modern Mindset.
Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming is het niet toegestaan deze te kopiëren, hergebruiken, distribueren of aanpassen.
Gebruik is beperkt tot interne educatieve doeleinden voor gebruikers binnen de Klantorganisatie.

Artikel 20b ? Gegevensverwerking en privacy

Modern Mindset verwerkt persoonsgegevens van gebruikers uitsluitend conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Hiervoor is een aparte verwerkersovereenkomst opgesteld, die integraal onderdeel uitmaakt van de overeenkomst.
De Klant is verantwoordelijk voor de correcte informatievoorziening aan haar gebruikers.

Artikel 20c ? Gebruik van accounts en toegang

De Klant is verantwoordelijk voor het correct en veilig gebruik van accounts binnen zijn organisatie. Het is niet toegestaan om accounts te delen met derden. Eventueel misbruik of ongeautoriseerde toegang moet direct worden gemeld aan Modern Mindset.

Artikel 21 – Vervaltermijn
  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Modern Mindset vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 22 – Ontbinding
  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Modern Mindset toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Modern Mindset nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Modern Mindset in verzuim is. 
  3. Modern Mindset mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Modern Mindset kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. 
  4. Modern Mindset behoudt zich het recht voor om bij wanbetaling, misbruik van het platform of schending van deze voorwaarden de toegang tot het LMS tijdelijk of blijvend op te schorten of te beëindigen.
  5. Bij vermoeden van misbruik of schending van licentievoorwaarden behoudt Modern Mindset zich het recht voor om loggegevens en gebruikersactiviteiten te analyseren.
Artikel 23 – Overmacht
  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Modern Mindset door de Klant niet aan Modern Mindset kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    – een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    – wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    – stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    – computervirussen
    – stakingen
    – overheidsmaatregelen
    – vervoersproblemen
    – slechte weersomstandigheden
    – werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Modern Mindset 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Modern Mindset kan nakomen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Modern Mindset de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
  5. Modern Mindset hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Modern Mindset hiervan voordeel heeft.
Artikel 24 – Wijziging overeenkomst 
  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Modern Mindset de overeenkomst aanpassen. 
Artikel 25 – Wijziging algemene voorwaarden
  1. Modern Mindset mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Modern Mindset altijd doorvoeren. 
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Modern Mindset zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen. 
Artikel 26 – Overgang van rechten
  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Modern Mindset aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Modern Mindset. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 
Artikel 27 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Modern Mindset bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 28 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
  1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. 
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Modern Mindset is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Modern Mindset, tenzij de wet iets anders bepaalt.